Mijn eerste week in Oostende! - Reisverslag uit Oostende, België van Silvia Boef - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Oostende! - Reisverslag uit Oostende, België van Silvia Boef - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Oostende!

Door: Silvia Boef

Blijf op de hoogte en volg Silvia

10 Februari 2015 | België, Oostende

Ik woon alweer ruim een week in België dus vond ik het toch even tijd voor een verslag! Ik woon dus in het hotel Thermae Palace: (http://www.thermaepalace.be/nl/) en hier loop ik ook stage. Ik ben eigenlijk een soort assistent van de hotelmanager hier, maar ik voer voornamelijk marketing activiteiten uit. Ze hebben hier niet echt een kantoor of afdeling voor de marketing, maar ik ben eigenlijk een soort vliegende keep. Lang leve mijn superfijne MacBook die ik hier in bruikleen heb gekregen en dus overal mee naar toe kan nemen (feels like a real business woman). Sommige dagen werk ik op mijn kamer ( heerlijk met de radio aan) , soms werk ik aan de receptie en soms zit ik tussen de 'grote mannen' van het hotel in een overleg in bijvoorbeeld de brasserie. Zo'n overleg is altijd erg bijzonder om tussen te zitten als stagiair, het gaat er soms heftig aan toe, volgens de hotelmanager en ook meteen mijn begeleider (Ken) is dit normaal in het hotelleven, het is af en toe net een soap serie, gelukkig komt er over het algemeen ook wel veel humor bij kijken. Vooral als de één in het Belgisch begint te schreeuwen is het wel even goed luisteren wat er nou gezegd word haha. Maar hoe langer ik hier zit hoe meer ik wel aan het accent ga wennen denken ik... en anders zeg ik gewoon 'wablief?' :)

Samen met de hotelmanager ben ik aan de slag gegaan met de direct mailing en het maken van mail ontwerpen, vooral die mail ontwerpen zijn erg leuk om aan te werken met mijn hotelmanager vooral omdat we altijd al weten dat we toch de volle laag over ons heen krijgen van de grote baas en dat het toch niet in 1x goed zal zijn, op een gegeven moment vonden wij het zelf eigenlijk totaal niet mooi maar gingen we er maar vanuit dat hij het wel mooi zou vinden haha..( kan ook aan het feit hebben gelegen dat het toen al vrijdagavond was, maar goed) De grote baas heeft nogal een bijzondere smaak namelijk en de ene keer zegt hij zus en de andere keer zo..

Mijn begeleider is echt super aardig en heel prettig om mee samen te werken, daar ben ik in ieder geval echt heel blij mee ook is hij heel flexibel qua werktijden en met het feit dat ik vaak gewoon lekker op mijn kamer mag werken.. Hij heeft gezegd dat die dan af en toe wel even komt kijken maar dan klopt die wel eerst... dus ik mag ook gewoon TV kijken zei die... hmm toch fijn om te weten haha. Ook ben ik al druk bezig geweest met het maken van een Social Media plan voor dit hotel, want op dat gebied is er nog veel werk aan de winkel hier! Daarom ga ik ook twee nieuwe kanalen opzetten: Youtube en Google+. Ik heb dus nog genoeg te doen hier en het werk is ook lekker gevarieerd, ik denk dat ik hier echt heel erg veel ga leren van deze ervaring en ik ben razend enthousiast over de komende weken! Ik vind het echt super hier!! Ook mijn kamer is echt top! Super ruime kamer en echt dat bed hier.... mmm... veel te lekker ( altijd weer balen als mijn wekker gaat natuurlijk, maar ja dat hoort er nu eenmaal bij). Ook vind ik het echt zo heerlijk om aan zee te wonen! Ik kan echt uren uit mijn raam staren en naar dat rustgevende geluid van die zee luisteren en ook is het heerlijk om even uit te waaien buiten er hangt echt een 'zen' sfeer aan deze kust! En voor zo'n druktekoppie als ik, zoals degene die mij kennen wel weten, is dat ideaal! Het is voor mij ook echt fijn dat het gewoon lekker rustig is op mijn kamer en geen gegil van studenten ofzo op de gang ( dat is wel wel even anders dan in mijn studentenwoning in Curacao haha). Ik kom hier echt heerlijk tot mezelf, ideaal!

En na mijn eerste werkweek kwam van het weekend al gelijk mijn vriendinnetje Sabine langs!! Echt super leuk, hebben gelijk heerlijk de toerist uitgehangen, zaterdag een heerlijk dagje in Brugge doorgebracht, ook echt een superleuke stad! en zondag nog even een beetje Oostende verkend en meteen even uitgezocht waar de supermarkt nou eigenlijk zat , want daar was ik eigenlijk nog steeds niet aan toegekomen. Maar ja ik krijg toch drie maaltijden per dag hier, ideaal! Over het algemeen is het nog prima te eten ook, vooral het ontbijt is echt voortreffelijk met verse broodjes en yoghurt en noem het maar op mag ik gewoon pakken van het buffet! s 'avonds is het altijd even afwachten wat je krijgt en het zijn niet altijd mega porties maar over het algemeen is het best aardig te verdragen! :) ook vaak Vlaamse friet dus mij hoor je niet klagen :$ En de groentes die krijg ik bij moeders thuis wel weer... want die krijg je hier over het algemeen niet heel veel of het zijn groentes die Sil natuurlijk niet zo lekker vind.. :$ Ach dan is er altijd nog een waterkoker op mijn kamer en zakjes cup a soup :D verhongeren zal ik hier in ieder geval niet hoor , geen zorgen! :D

Nou ik geloof dat ik nu ongeveer het belangrijkste wel verteld heb en anders komt het de volgende keer wel weer! Ik zal ook nog een aantal foto's plaatsen! :)

xxx

  • 11 Februari 2015 - 15:56

    Mireille Snabel:

    Hallo Silvia,
    Nou ik heb genoten van je reisverslag.
    Dacht komt er nog een eind haha.
    Kijk weer naar uit voor je volgende verslag.
    Leuk om te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt.

    Groetjes van je oudste nichtje
    Mireille Snabel.

  • 11 Februari 2015 - 17:59

    Cocky:

    He silvia leuk om te lezen je verslag.
    we blijven je volgen hoor.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, houden zo.
    Maar kan ook niet anders met zo,n uitzicht
    Denk dat er veel mensen jaloers op je zijn
    Sux6 daar en groetjes uit haastrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Volg hier mijn belevingen in Thermae Palace te Oostende!

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 2552

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Oostende shore - Thermae Palace

Landen bezocht: